Spenst UTE og Spenst LIVE via Zoom 


Vi er klare for ute-timer igjen og nå blir alle timene ute - også de «hvite» timene. (de blir gjennomført på gresset på baksiden av Spenst) 
Myndighetene har satt en max grense på 20 stk. - men vi vil live-streame enkelte av timene våre slik at du som ikke får plass og/eller ønsker å trene hjemmefra kan bli med.
Disse timene er merket: m/stream på timeplanen og LIVE i ibooking. 

BOOKING

Timene ligger i vår timeplan på ibooking. Det kan bookes både i vår Spenst app og her på hjemmesiden etter at du har logget inn på "min side". Du må ha et aktivt medlemskap for å kunne booke timer i ibooking. 
- du melder deg på timene som vanlig i ibooking. 
- timene som streames står merket som LIVE i ibooking. Booker du LIVE timen får du en link på sms 30. min. før timen starter og blir med på timen via Zoom. 

Vi ønsker å gjøre deg oppmerksom på viktigheten å melde deg AV ute-timen du har booket i GOD TID om du ikke får vært med - da åpner du opp plassen til en annen som gleder seg til utetrening 

  •  Ta med Spenst medlemskort - matte - drikkeflaske
  • Oppmøte til UTE timer er på parkeringsplassen utenfor inngangen til Spenst - Hvite timer er oppmøte på gresset på baksiden av Spenst. 
  • Husk! Trekk kortet ditt og ta med billett til instruktøren. 

 

Live timer streamet via Zoom

- Du booker timen som vanlig i ibooking MEN velger timen merket LIVE.

- Link til timen sendes til deg 30 min. før timen starter, her får du all den informasjon du trenger for å bli med på timen. 

- Da er det bare å rydde plass hjemme så kommer vi "hjem" til deg.

 

UTE timene vi har satt opp foreløpig er:

  • StramOppPuls: Dette er en av våre mest populære timer og det er ikke uten grunn. Her får du den komplette treningstimen med både kondisjon og styrke i ett.  Med inspirerende instruktør, herlig musikk og enkle trinnkombinasjoner blir du dratt med på en effektiv og pulsdrivende kondisjonsdel. I tillegg etter dette får du en effektiv og god styrkedel som strammer og styrker hele kroppen. 55 min.
  • Sykkel (gul): Super time for deg som vil trene enkelt men alikevel få en god effekt for kondisjonen. Med herlig musikk og inspirerende instruktør er denne timen perfekt for deg! 60 min.
  • Bodypump: Bodypump fra Les Mills er en klassiker og populær time for både menn og kvinner. Det er den perfekte styrketimen for deg som vil trene hele kroppen på en time. Bodypump gjør det enkelt for deg å komme igang og bli glad i styrketrening - bonus er at de effektive øvelsene raskt gir resultater. 60 min. 
  • ZomaMOVE: En helhetlig treningsform som er atletisk og stek, men samtidig myk. Man jobber med kroppen som eneste verktøy og timen foregår barbent på yogamatte. Timen utfordrer både bevegelighet, stabilitet, balanse og styrke. Flyt og kraft er sterke nøkkelord for denne timen, og fokuset er å jobbe med hele kroppen som en enhet. Bli med på en annerledes og rå treningsform hvor du selv velger intensiteten og dybden på bevegelsene. 
  • Bodybalance: Bodybalance er en perfekt blanding av yoga tai chi og pilates som gjør at du blir konsentrert og avspent. Du trener styrke og fleksibilitet til vakker og harmonisk musikk.  Sang for sang tar instruktøren deg gjennom en satt koreografi som alltid starter med en oppvarming gjennom tac chi og solhilsen. 
  • Yoga: Timen starter alltid med fokus på pusten - enten sittende eller liggende. Deretter varmes kroppen opp med enkel strekk og bevegelse før vi kommer opp i stående. Videre blir du kjent med forskjellige variasjoner av solhilsen, stående styrke, rotasjoner, balanse, bøyninger, styrke av mage/rygg og strekk. I løpet av timen er det et stort fokus på individuell reise, viktigheten av alternativer og modifiseringer av stillinger slik at det tilpasses alles nivå. Timen avsluttes med en god og lang avspenning. 
  • Styrke Hiit 45: Enkel styrketime med baseøvelser, vi kombinerer 2 og 2 øvelser og trener hele kroppen - med mage Challenge tilslutt.  

Vi henviser til gjeldende smittevernsregler som avstand, god håndhygiene og at du blir hjemme om du har symptomer.