[:PUBLISH.TXT:]

Velg en timeplan:

ikon sal

ikon sykkel


Gruppetrening: Nivåer og farger

Gule timer:

Disse timene passer for alle, spesielt for deg som ikke har trent mye.

Grønne timer:

Koordinasjon. Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner.Grønne timer passer for alle som har trent litt gruppetrening i sal før.

Blå timer:

Blå time er enkel og tøff. Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening.Blå timer passer for deg som er litt trent fra før.Høy intensitet.

Hvite timer:

Trening for kropp og sinn. Timene har fokus på kroppsbevissthet,indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.

Lilla timer

Ungdomstimer. Beregnet på deg mellom 13 og 15 år. Bootcamp time med instruktør tilpasset for denne aldersgruppen.

Oransje timer

Enkel kondisjonstrening: Effektiv løpsøkt på tredemøller med varierende intervaller og pulsstyring på skjerm. 



Gruppetrening: Timebeskrivelser

Timebeskrivelse

 

StramOpp: Styrketrening i sal. Etter en kort oppvarming benytter vi strikker, vekter og egen kroppsvekt til å styrke og stramme opp hele kroppen. 55 min.

StramOppPuls: Intensiteten på en StramOppPuls er høyere enn på en StramOpp. De første 30 min. er det kondisjon med og uten hopp, som deretter følges opp med en 30 min. styrkeøkt for hele kroppen. En super time hvor du får kombinert både kondisjon og styrke. 30/55 min.

Corebar: Vi inkluderer treningsverktøyet COREBAR (en bøyd stang) både i stående og liggende øvelser. Det jobbes med kondisjon, styrke og balansetrening for hele kroppen, hvor fokuset ligger på kjernemuskulatur. 55 min.

Mor & Barn: Time hvor mor har med seg sin lille baby. Treningen er fokusert på bekkenmuskulaturen og oppstramming av de store muskelgruppene. En flott og trygg mulighet for mor og komme tilbake til normal aktivitet og form etter fødsel. Anbefaler å vente til barnet er 6 uker før du starter opp. 55 min.

Sirkel 30: Morsom og inspirerende sirkeltime på step og styrkeapparater med fokus på styrke og kondisjon. Passer for alle. 30 min.

Kinesis 30: Styrkeøkt fokusert på kjernemuskulatur, koordinasjon og balanse i egen kinesis-sal. Passer for alle. 30 min.

Slynge 30: Utrolig effektiv trening som fokuserer hovedsakelig på kjernemuskulatur og kroppsholdning. 30/45 min.

Gå intervall: Bakkeintervall trening på tredemølle i gruppe. Vi varierer både stigning og hastighet, slik at du får en god økt og innføring i hvordan man kan gjøre litt mer t av en «gåtur». 30 min.

HøyPuls u/hopp: Kondisjonstime med enkle trinn, tøff musikk og høy intensitet uten hopp og løp. 55 min.

HøyPuls: Kondisjonstime med enkle trinn, tøff musikk, høy intensitet med både hopp og løp. 30/55 min.

Bodypump: Styrketrening som utfordrer deg og gjør deg sterk. I løpet av timen trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til å nå de resultater du har bestemt deg for. 55 min.

StepStyrke: En tøff intervalltime der vi veksler mellom kondisjonstrening på stepkasser og styrketrening med stang og frivekter. 55 min.

Bootcamp: Effektiv og tøff time organisert som stasjonstrening. Vi tar i bruk PT-salen hvor vi har et stort utvalg av styrkeutstyr. Time for deg som liker å bli pushet men samtidig ha en energisk og morsom treningsøkt! 55 min.

CXWORX 30: Knall effektiv mage/core trening, vi jobber med egen kroppsvekt, vektskiver og strikker for maksimal effekt. Økt funksjonell styrke, skadeforebyggende og forbedrer dine sportsaktiviteter. Supert å kombinere denne timen med andre timer (sykkel, kondisjonstimer) eller som enkelttime. 30 min.

Slynge 45: Tøff time med utfordrende slyngeøvelser. 45 min.

Løp intervall: Effektiv løpsøkt på tredemølle i gruppe. Vi varierer intervall modellen gjennom sesongen fra korte intervaller på 30 sec. opp til 4 min. Artig, tøff og effektiv. 30 min.

SH’BAM: En perfekt måte å danse seg i form på. Med enkle og hete dansetrinn, blir du en stjerne på dansegulvet. Med en blanding av listepop, velkjente klassikere og latinske rytmer blir SH’BAM både en morsom og sosial treningsopplevelse. 55 min.

Step: Morsom kondisjonstime på stepkasse, kombinasjoner og koordinasjon gir trening for hodet. Super trening for ben og rumpe, og vi kan love deg mye svette og mye moro. 55 min.

ZUMBA: Festlig time med masse treningsglede, inspirert av latin-amerikanske ansestiler, blandet med musikk fra hitlistene. Passer for alle. 55 min.

GRIT 30: Høyintensiv intervalltrening (HIIT) for å øke muskelstyrke og kondisjon. Her brukes skivestang, vektplater og manualer for å øke treningseffekten. Musikk og øvelser gir deg en kraftfull trening som forbedrer ditt oksygenopptak, maxstyrke og utholdenhet. Med full innsats vil GRIT gi deg stor fremgang på kort tid. 30 min.

Yoga: Yoga er trening for kropp og sjel, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Timen avsluttes med avspenning. 60/75 min.

Bodybalance: En perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som gjør deg konsentrert, sterk og rolig. Ved hjelp av nøye utvalgte bevegelseskombinasjoner trener du styrke, balanse og bevegelighet til vakker og tilpasset musikk. 60 min.

Stretching 30/45: Her er det fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegligheten i kroppen. En motsats til en stressete hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter. 30 min.
…………



Sykkel: Timebeskrivelser

TIMER PÅ SYKKEL

Sykkel GUL: Timen for deg som vil trene enkelt, men alikevel få en god effekt for kondisjonen. Med herlig inspirerende musikk er denne timen perfekt. 30/45/55 min.

Sykkel BLÅ: Sykkeltime til tøff musikk og løype med flere bakker/topper. Vi anbefaler at du har syklet Sykkel Gul en stund før du begir deg ut på en Sykkel Blå time. 55 min.

Sykkel 4x4: En intervalltime. Etter en god oppvarming inkl. to rolige drag gjennomføres 4 terskeldrag på 4 minutter. Tid 55 min.

Sykkel 80: En interalltime med periodisering i fht. antall intervaller og instensitet. Tid 80 min.


 
Spenst Moss
Ryggeveien 96
1528 Moss
Tlf. 69 23 60 10
Faks 69 23 60 11
E-post moss@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon