Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

ikon sykkel


Gruppetrening: Nivåer og farger

Gule timer:

Moderat kondisjons- og/eller styrketrening med enkel koreografi og gode alternativer.

Grønne timer:

 Effektiv kondisjonstrening med fokus på koordinasjon av trinn og kombinasjoner.

Blå timer:

 Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening.    Høy intensitet.

Hvite timer:

Trening for kropp og sinn. Timene har fokus på kroppsbevissthet, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.



Gruppetrening: Timebeskrivelser

Timebeskrivelse

 GULE TIMER

StramOpp: Styrketrening for hele kroppen. Etter en kort oppvarming brukes øvelser både med og uten utstyr til å styrke og stramme hele kroppen. 60 min.

StramOppPuls: Effektiv time som er delt inn i en kondisjonsdel og en styrkedel. God puls og styrketrening for hele kroppen. 30/60 min.

Mor & Barn: Time for mor (og barn) hvor fokus på  treningen er bekkenmuskulaturen og oppstramming av de store muskelgruppen i kroppen. En trygg start for mor og komme tilbake til normal aktivitet og form etter fødsel. Anbefaler å vente til barnet er 6 uker før du starter opp. 60 min. Pause grunnet smittevern

Kinesis 30: Styrkeøkt fokusert på kjernemuskulatur, koordinasjon og balanse i egen kinesis-sal. 30 min. Pause grunnet smittevern

CORE 30: Effektiv styrketrening med fokus på kjernemuskulatur. 30 min. 

Slynge 30: Effektiv trening som fokuserer hovedsakelig på kjernemuskulatur og kroppsholdning. 30/45 min.

Sirkel 30 Godt Voksen: Morsom og inspirerende sirkeltime på step og styrkeapparater med fokus på økt styrke og kondisjon. 30 min.

 

BLÅ TIMER

HøyPuls: Kondisjonstime med enkle trinn, tøff musikk, høy intensitet med både hopp og løp. 30/50 min. 

Bodypump: Styrketime som trener alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang og ditt eget valg av vektskiver. 60 min.

StepStyrke: En tøff intervalltime som veksler mellom kondisjonstrening på stepkasser og styrketrening med stang og frivekter. 55 min.Pause grunnet smittevern

Bootcamp: Effektiv og tøff time organisert som stasjonstrening. Time for deg som liker å bli pushet men samtidig ha en energisk og morsom treningsøkt! 55 min.

CORE 30: Effektiv styrketrening med fokus på kjernemuskulatur. 30 min. 

STYRKE 30: Ren og effektiv styrketime ″back to basic″, med baseøvelser for hele kroppen. 30 min.

CXWORX 30: Effektiv styrketime med fokus på mage/core trening. Eegen kroppsvekt, vektskiver og strikker brukes for maksimal effekt. 30 min. Pause grunnet smittevern

Slynge 45: Tøff time med utfordrende slyngeøvelser. 45 min.

Indoor Running 30: En tøff løpsøkt på tredemølle hvor det jobbes med både fart og kapasitet.          30 min. 

 

GRØNNE TIMER

SH’BAM: Danseglad time med herlig musikk fra både listepop, velkjente klassikere og latinske rytmer. 60 min.

ZUMBA: Festlig time med masse treningsglede, inspirert av latin-amerikanske dansestiler, blandet med musikk fra hitlistene. 60 min.

DANCE: Fartsfylt time for deg som liker koreografi, dans og oppbygning av trinn og kombinasjoner. 50 min.

 

HVITE TIMER

Yoga: Trening for kropp og sjel, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Timen avsluttes med en god avspenning. 60/75 min.

Power Yoga 60: En moderne yogaform som har fokus på synkronisert pust og bevegelser. En pust - en bevegelse. Stillingene settes sammen til flytserier og er derfor mer fysisk krevende. Timen avsluttes med en god avspenning. 60 min. 

Bodybalance: En perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates. Ved hjelp av nøye utvalgte bevegelseskombinasjoner trener du styrke, balanse og bevegelighet til vakker og tilpasset musikk. 60 min.

Stretching 45: Her er det fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegligheten i kroppen. En motsats til en stressete hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter. 30/45 min. 

SomaMove: En pulsdrivende form for bevegelighetstrening. Timen er satt sammen av flytende bevegelser inspirert fra yoga, kampsport og dans. 45 min.

…………



Sykkel: Timebeskrivelser

TIMER PÅ SYKKEL

Sykkel GUL: Timen for deg som vil trene enkelt, men alikevel få en god effekt for kondisjonen. Med herlig inspirerende musikk er denne timen perfekt. 45/55 min. Timen passer for alle!

Sykkel BLÅ: Sykkeltime til tøff musikk og løype med flere bakker/topper. Vi anbefaler at du har syklet Sykkel Gul en stund før du begir deg ut på en Sykkel Blå time. 55/30 min.

Sykkel 90: En interalltime med periodisering i fht. antall intervaller og instensitet. Tid 90 min. 

Alle våre sykkeltimer har Suunto (hvor du kan følge pulsen din på storskjerm) og løypeprofil. Pulsbelter kan kjøpes i vår resepsjon. 


 
Spenst Moss
Ryggeveien 96
1528 Moss
Tlf. 69 23 60 10
Faks 69 23 60 11
E-post moss@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern