Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

ikon sykkel


Gruppetrening: Nivåer og farger

Gule timer:

Moderat kondisjons- og/eller styrketrening med enkel koreografi og gode alternativer.

Grønne timer:

 Effektiv kondisjonstrening med fokus på koordinasjon av trinn og kombinasjoner.

Blå timer:

 Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening.    Høy intensitet.

Hvite timer:

Trening for kropp og sinn. Timene har fokus på kroppsbevissthet, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.



Gruppetrening: Timebeskrivelser

Timebeskrivelse

 GULE TIMER

StramOpp: Styrketrening i sal. Etter en kort oppvarming benytter vi strikker, vekter og egen kroppsvekt til å styrke og stramme opp hele kroppen. 55 min.

StramOppPuls: Intensiteten på en StramOppPuls er høyere enn på en StramOpp. De første 30 min. er det kondisjon med og uten hopp, som deretter følges opp med en 30 min. styrkeøkt for hele kroppen. En super time hvor du får kombinert både kondisjon og styrke. 30/55 min.

Mor & Barn: Time hvor mor har med seg sin lille baby. Treningen er fokusert på bekkenmuskulaturen og oppstramming av de store muskelgruppene. En flott og trygg mulighet for mor og komme tilbake til normal aktivitet og form etter fødsel. Anbefaler å vente til barnet er 6 uker før du starter opp. 55 min. Pause grunnet smittevern

Kinesis 30: Styrkeøkt fokusert på kjernemuskulatur, koordinasjon og balanse i egen kinesis-sal. Passer for alle også deg som er Godt Voksen. 30 min. Pause grunnet smittevern

CORE 30: Effektiv styrketrening med fokus på kjernemuskulatur.

Slynge 30: Utrolig effektiv trening som fokuserer hovedsakelig på kjernemuskulatur og kroppsholdning. 30/45 min.

Sirkel 30 Godt Voksen: Morsom og inspirerende sirkeltime på step og styrkeapparater med fokus på styrke og kondisjon. Passer for deg som er Godt Voksen. 30 min.

 

BLÅ TIMER

HøyPuls: Kondisjonstime med enkle trinn, tøff musikk, høy intensitet med både hopp og løp. 30/55 min. 

Bodypump: Styrketrening som utfordrer deg og gjør deg sterk. I løpet av timen trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til å nå de resultater du har bestemt deg for. 55 min.

StepStyrke: En tøff intervalltime der vi veksler mellom kondisjonstrening på stepkasser og styrketrening med stang og frivekter. 55 min.Pause grunnet smittevern

Bootcamp: Effektiv og tøff time organisert som stasjonstrening. Vi tar i bruk PT-salen hvor vi har et stort utvalg av styrkeutstyr. Time for deg som liker å bli pushet men samtidig ha en energisk og morsom treningsøkt! 55 min.

CORE 30: Effektiv styrketrening med fokus på kjernemuskulatur.

STYRKE 30: Ren og effektiv styrketime ″back to basic″, med baseøvelser for hele kroppen. 30 min.

CXWORX 30: Knall effektiv mage/core trening, vi jobber med egen kroppsvekt, vektskiver og strikker for maksimal effekt. Økt funksjonell styrke, skadeforebyggende og forbedrer dine sportsaktiviteter. Supert å kombinere denne timen med andre timer (sykkel, kondisjonstimer) eller som enkelttime. 30 min. Pause grunnet smittevern

Slynge 45: Tøff time med utfordrende slyngeøvelser. 45 min.

Indoor Running 30: En tøff 30 min løpsøkt på tredemølle hvor det jobbes med både fart og kapasitet.Tid: 30 min. 

 

GRØNNE TIMER

SH’BAM: En perfekt måte å danse seg i form på. Med enkle og hete dansetrinn, blir du en stjerne på dansegulvet. Med en blanding av listepop, velkjente klassikere og latinske rytmer blir SH’BAM både en morsom og sosial treningsopplevelse. 55 min.

ZUMBA: Festlig time med masse treningsglede, inspirert av latin-amerikanske dansestiler, blandet med musikk fra hitlistene. Passer for alle. 55 min.

DANCE: Fartsfylt time for deg som liker koreografi, dans og oppbygning av trinn og kombinasjoner. 

 

HVITE TIMER

Yoga: Yoga er trening for kropp og sjel, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Timen avsluttes med en god avspenning. 60/75 min.

Power Yoga 60: En moderne yogaform som har fokus på synkronisert pust og bevegelser. En pust - en bevegelse. Denne formen for yoga har sitt utspring fra Ashtanga Yoga. Stillingene settes sammen til flytserier og er derfor mer fysisk krevende. Timen avsluttes med en god avspenning.  Tid 60 min. 

Bodybalance: En perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som gjør deg konsentrert, sterk og rolig. Ved hjelp av nøye utvalgte bevegelseskombinasjoner trener du styrke, balanse og bevegelighet til vakker og tilpasset musikk. 60 min.

Stretching 45: Her er det fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegligheten i kroppen. En motsats til en stressete hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter. 30/45 min. 

SomaMove: En pulsdrivende form for bevegelighetstrening. Den utfordrer både styrke, kondisjon, bevegelse, balanse og spenst. Timen er satt sammen av flytende bevegelser inspirert fra yoga, kampsport og dans. Individuell trening i gruppe hvor målet er å forene samspillet mellom kropp og sinn. Tid: 45 min.

…………



Sykkel: Timebeskrivelser

TIMER PÅ SYKKEL

Sykkel GUL: Timen for deg som vil trene enkelt, men alikevel få en god effekt for kondisjonen. Med herlig inspirerende musikk er denne timen perfekt. 45/55 min. Timen passer for alle!

Sykkel BLÅ: Sykkeltime til tøff musikk og løype med flere bakker/topper. Vi anbefaler at du har syklet Sykkel Gul en stund før du begir deg ut på en Sykkel Blå time. 55/30 min.

Sykkel 90: En interalltime med periodisering i fht. antall intervaller og instensitet. Tid 90 min. 

Alle våre sykkeltimer har Suunto (hvor du kan følge pulsen din på storskjerm) og løypeprofil. Pulsbelter kan kjøpes i vår resepsjon. 


 
Spenst Moss
Ryggeveien 96
1528 Moss
Tlf. 69 23 60 10
Faks 69 23 60 11
E-post moss@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern